چگونه فروش اینترنتی سایت را افزایش دهیم؟ (و به درآمد رویایی برسیم)

افزایش فروش آنلاین سایت

افزایش فروش سایت بدون شک یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های افزایش درآمد است. اگر با روش‌ها و تکنیک‌های بازاریابی و فروش اینترنتی آشنا باشید به راحتی می‌توانید فروش خود را چندین برابر کنید.

هر روز کسب و کارهای زیادی در اینترنت راه اندازی می‌شوند اما بسیاری از آنها با وجود پتانسیل بالا شکست می‌خورند و تنها درصد بسیار کمی از آنها به موفقیت می‌رسند. چرا این اتفاق می‌افند و چطور می‌توانید مطمئن شوید جزو دسته‌ای هستید که به موفقیت می‌رسید؟

برای افزایش فروش‌ آنلاین همواره به دنبال یادگیری بیشتر باشید. در دنیای امروز معلومات و دانش شما است که موفقیت شما را تضمین می‌کند. توصیه‌های ساده اما بسیار مهم زیر به شما نشان می‌دهد چگونه مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید.

روش-های-افزایش-فروش-اینترنتی-سایت۱. به مشتریان قدیمی توجه کنید

برای داشتن مشتریان وفادار، به جای تمرکز صرف، بر جذب مشتریان جدید، مشتریانی که در گذشته از شما خرید کرد‌ه‌اند را دریابید و آنها را شگفت‌زده کنید. پیشنهادات و تخفیفاتی تنها برای آنها در نظر بگیرید و به آنها نشان دهید که برایتان ارزشمند هستند و به آنها فکر می‌کنید.

۲. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

بدون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط مستقیم، مشتریان وفادار به دست نخواهید آورد. شبکه‌های اجتماعی از بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری هستند. فراموش نکنید شبکه های اجتماعی یک ابزار “مهم اما مکمل” در کنار وب سایت برای رشد کسب و کار شما هستند.

شبکه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌دهد که هزینه‌های بازاریابی برندتان را به میزان زیادی کاهش دهید. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، جنبه انسانی به آن  ببخشید تا باعث افزایش وفاداری بازدید کنندگان شوید.

۳. سایت را چند ساله ثبت کنید

در صورت تمایل سایت را با پسوندهای مختلف ثبت کنید. این کار دسترسی به شما را امکان پذیرتر می‌کند. همچنین برای برند شما بهتر است که تمام پسوند‌های ممکن را بیشتر از یکسال ثبت کنید. این کار به گوگل نشان می‌دهد که برای سایت خود برنامه چندساله دارید.

۴. تجربه کاربری را ساده کنید

از عوامل مهم کاهش فروش، درخواست عضویت اجباری در هنگام ثبت سفارش است. روند خرید از سایت را تا حد امکان ساده کنید و تنها اطلاعات ضروری را بگیرید. زمانی که بخواهید از سایتی خریدی انجام دهید چه شیوه‌ای را می‌پسندید همان را در سایت خود پیاده کنید، مشتریان آنلاین افراد صبوری نیستند.

سرعت سایت را بالا ببرید و نگذارید بیشتر از ۳ ثانیه برای باز شدن یک صفحه منتظر بمانند. برای راحتی کار یک راهنمای مختصر و مفید از مراحل خرید در سایت قرار دهید.

هیچ چیز به اندازه سادگی و سهولت در کار با سایت برای بازدیدکنندگان خوشایند نیست. افکت‌های بیش از حد، تصاویر زیاد با حجم بالا، منوها پیچیده بازدید کننده را فراری می‌دهد. متن‌ سایت باید خوانش راحتی داشته باشند، بهترین انتخاب نوشته‌های تیره بر روی یک زمینه روشن است.

۵. سایت به روزی داشته باشیدجذب-مشتری-برای-فروشگاه-اینترنتی

سایت باید همواره به روز باشد. خود شما هم از سایتی که به حال خود گذاشته شده خریدی نخواهید کرد. رسیدگی به سایت را در برنامه های کاری خود قرار دهید و محتوای با کیفیت تولید کنید.

تنها محتوای جدید تولید نکنید بلکه محتوای گذشته را نیز بر حسب نیاز به روز رسانی کنید و مطلب، عکس یا ویدئو به آن اضافه نمایید.

۶. ویدئو های آموزشی و کاربردی بسازید

در شبکه‌های اجتماعی از فعالیت‌ها و خدمات خود فیلم بگذارید. استفاده از عکس‌های زیبا بخش ضروری فروش آنلاین است اما بازاریابی اینترنتی، بدون فیلم و ویدئو امکان‌پذیر نیست. ویدئو باید بیشتر جنبه آموزشی و اطلاع‌رسانی داشته باشد تا تبلیغاتی. لازم نیست برای ساخت این ویدئوها هزینه زیادی بکنید فقط با یک کیفیت قابل قبول، چیزی را بیان کنید که بازدید کننده به دنبال آن است.

علاوه بر سایت، ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های انتشار ویدئو هم منتشر کنید تا بازدهی آن چند برابر شود. اگر محصولاتی دارید که نیاز به آموزش طریقه مصرف دارد، بهتر است به جای متن از آموزش ویدئویی استفاده کنید. ویدئو را در هر جایی که امکان دارد منتشر کنید.

همچنین در مواردی مانند برگزاری همایش، با ارائه توضیحاتی مانند زمان، محل و موضوع همایش، در قالب ویدئو، بازخورد بهتری خواهید گرفت.

هر چقدر که برند شما در اینترنت بیشتر دیده شود به شما اطمینان بیشتری خواهد شد. پس در کنار سایت از دیگر رسانه مثل شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های انتشار ویدئو و صوت، اپلیکیشن و ایمیل برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید.

۷. از تگ و هشتگ‌ها در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

زمانی که شما دوستان‌تان را تگ می‌کنید در اصل، این عکس را به پیج آنها اضافه می‌کنید و در بخش عکس‌های تگ شده آنها دیده می‌شود. دوستان آنها نیز عکسی که شما تگ کرده‌اید را می‌بینند.

هشتگ‌ها هم وسیله دیگری برای بهتر دیده شدن مطلب شما است. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند شما را راحت‌تر پیدا کنند.

۸. کاربر را دعوت به انجام کار کنید

کاربران را دعوت به انجام کاری که می‌خواهید، بکنید. منتظر نمانید تا آنها خود اقدام کنند، با جملاتی مانند ” در نظر سنجی ما شرکت کنید” آنها را ترغیب به انجام کار کنید. تشویق کاربران به مشارکت، نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت و به محبوب‌تر شدن برند شما و افزایش ترافیک می‌انجامد.

اغلب مواقع تا از بازدیدکنندگان درخواستی نکنید آنها کاری انجام نمی‌دهند. با استفاده از فراخوانی به اقدام، از آنها بخواهید کاری را انجام دهند. دانلود فایلِ نمونه محصول، دکمه لایک محصول، درخواست ثبت نظر از نمونه‌های موفق فراخوانی به اقدام است.

۹. خبرنامه را طبق برنامه ارسال کنید

اگر خبرنامه‌ای دارید که به صورت روتین ارسال می‌شود به زمان‌بندی آن توجه کنید. ارسال بیش از حد باعث خستگی و لغو عضویت می‌شود. اما خبرنامه‌ای که در فواصل زمانی زیاد ارسال شود هم فراموش می‌شود. زمان‌بندی مناسبی داشته باشید و به طور منظم تنها در همان تاریخ خبرنامه ارسال کنید.

یکی دیگر از اقدامات ضروری، اضافه کردن دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی در خبرنامه‌ها است. به این شکل از این پتانسیل برای معرفی بیشتر روش‌‌های دسترسی به خود استفاده می‌کنید.

خبرنامه باید تنها مرتبط با مطالب کسب و کار و علایق خوانندگان باشد. می توانید در کنار محتوای ارزشمند، معرفی محصولاتی، پیشنهاد ویژه یا تخفیف را در خبرنامه بگنجانید. با این استراتژی آنها را مطمئن سازید که خبرنامه همواره حاوی مطالب و پیشنهادات ویژه است.

۱۰. استراتژی داشته باشید

در سایت و شبکه‌های اجتماعی هدفمند مطلب بگذارید و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. برای خود استراتژی کاری مشخص کنید و بدانید که در ماه‌های آینده می‌خواهید به کجا برسید. چشم اندازی از کار خود داشته باشید و طبق آن پیش بروید. بدون داشتن استراتژی امکان راه‌اندازی کسب و کاراینترنتی موفق را از خود خواهید گرفت.

۱۱. به سوال‌های بازدیدکنندگان به سرعت پاسخ دهید و با آنها در ارتباط باشید.

اجازه ندهید تا مشتریان بالقوه‌ به علت کم بی‌توجهی از دست‌تان خارج شوند. حتی اگر برای مدتی نیستید مطمئن باشید که شخصی هست تا به سوالات و مشکلات پاسخ دهد.

شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای ارتباط با مشتریان است. نه تنها می‌توانید به سرعت محتوا منتشر کنید بلکه به راحتی پاسخگوی سوالات و نظرات مخاطب نیز باشید. شاید در صفحه محصول به سوالات خریداران کاملا پاسخ داده باشید، اما تا زمانی که مشتری بالقوه راه ارتباطی با شما نداشته باشید، از شما خرید نخواهد کرد.

چگونه-فروش-سایت-را-افزایش-دهیم

در ابتدای کار به اندازه کافی اعتماد او جلب نشده است. به او این اطمینان را بدهید به روش‌های مختلف آماده پاسخ دادن به سوالات او هستید.
با چت آنلاین، صفحه تماس با ما و شماره تماس و آدرس، پاسخ دهی سریع به ایمیل‌ها به مراتب فروش بیشتری خواهید داشت.

۱۲. واگذاری کارها

واگذاری تعدادی از کارها به شما اجازه می‌دهد تا فرصت بیشتر برای تفکر و رشد کسب و کارتان داشته باشید. برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی تا حد امکان زمان کمتری برای انبوهی از وظایف کوچک و کم‌اهمیت، که به‌راحتی می‌توان به دیگران واگذار کرد، بگذارید. انرژی خود را به کارهایی اختصاص دهید که باعث رشد و توسعه تجارت شما می‌شوند.

۱۳. وب سایت‌ را بیش از حد بهینه نکنید

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به معنای این است که سایت رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست بیاورد. اما برخی سایت‌ها در بهینه‌سازی زیاده روی می‌کنند، در نتیجه موتورهای جستجو آنها را از نتایج حذف می‌کنند.

۱۴. مزیت رقابتی شما چیست؟

فکر کنید که کسب و کار شما چه ویژگی دارد که آن را از تجارت‌های مشابه متفاوت می‌سازد. ویژگی منحصر به فرد و مزیت رقابتی شما نوع محصولات است یا کیفیت خدمات. هر چیزی که هست آن را توسعه دهید و به مشتری اجازه دهید که بداند شما مراقب او هستید.

۱۵. از عکس محصولات با کیفیت استفاده کنید

برای محصولات عکس قرار دهید آن هم عکس باکیفیت. از جهات مختلف از محصولات عکس بگیرید تا بدانند چه چیزی را پس از خرید دریافت خواهند کرد.

برای محصولات از عکس‌های که از اینترنت دریافت کرده‌اید استفاده نکنید چون عکس‌ها باید حس “واقعی بودن” را در خریدار ایجاد کند. در صورت امکان عکس‌های محصولات را خودتان تهیه کنید.

۱۶. ایمیل مارکتینگ رمز موفقیت کسب و کار اینترنتی

ایمیل مارکتینگ روش بازاریابی مستقیم و مقرون به صرفه‌ای است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ آماری از تعداد ایمیل‌های رسیده، ایمیل‌های بازشده خواهید داشت.

ایمیل مارکتینگ بخش جدایی‌ناپذیر دیجیتال مارکتینگ است و باعث بازگشت حداکثر سرمایه می‌شود. اصل مهم در ایمیل مارکتینگ این است که ایمیل برای افرادی ارسال شود که به میل خود ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند. بازاریابی با ایمیل با ارسال انبوه ایمیل‌های بی هدف کاملا متفاوت است.

با کمپین های ایمیل مارکتینگ و ارسال هدفمند ایمیل‌ها به راحتی می‌توانید فروش خود را افزایش دهید. افزایش فروش اینترنتی بدون بازاریابی با ایمیل بسیار مشکل است.

موفقیت-در-فروش-اینترنتی

۱۷. نظرات مشتریان

در طول زمان نظرات مشتریان راضی را در صفحه محصول به صورت صوت یا تصویر قرار دهید. همین نکته می تواند فروش شما را چندین برابر کند.

به علاوه با توجه به بازخورد و نظرات مشتریان، محصولات خود را بهبود ببخشید. این مسئله به مشتریان نشان می دهد که برایشان ارزش قائلید و هدفتان کمک به انها است. وقتی شما بگویید محصول ما خوب است یک چیز است و وقتی یک مشتری رضایت خود را از محصول یا خدمات شما بگوید یک چیز دیگر.

۱۸. محصولات زیادی در سایت قرار ندهید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که افزایش تنوع محصولات باعث افزایش فروش می‌شود. تنوع محصول باید در حدی باشد که نیازهای افراد را پوشش بدهد نه اینکه تمرکز آنها را از بین ببرد.

تنوع بیش از حد محصولات باعث گیج شدن خریدار شده تا حدی که ممکن است از خرید منصرف گردد. محصولات کمتر و کاملا مرتبط با کسب و کار و با توضیحات کامل از مزایا و منافع آن برای خریدار بهترین روش است.

تجربه ثابت کرده است هر چه محصولات کم‌تری عرضه کنید و هر چه تمرکزتان را بر ارائه بهتر بگذارید، قطعا فروش بیش‌تری خواهید داشت.

۱۹. در حوزه نیچ مارکتینگ فعالیت کنید

همان‌طور که محصولات زیاد افزایش فروش را تضمین نمی‌کند. بازار بزرگ نیز فروش را به هیچ عنوان تضمین نمی‌کند. هنگام خرید یک فرد ترجیح می‌دهد به سراغ یک فروشگاه تخصصی برود تا یک فروشگاه همه چیز فروش. مزیت دیگر نیچ مارکتینگ این است که نیاز به سرمایه و نیروی کمتری دارد.

تخصصی کار کردن به شما اعتبار می‌دهند و باعث می‌شود که در یک بازار به سرعت به برند تبدیل شوید.

۲۰. تبلیغات موثر هنوز معجزه می‌کند

تبلیغات در هر جا و به هر شیوه‌ای مسلما جواب نخواهد داد. تبلیغات اگر به شیوه‌ای درست انجام شود مطمئنا باعث افزایش فروش اینترنتی می‌شود. اما به شیوه‌ درست یعنی چه؟

در تبلیغات چگونه خود را معرفی می‌کنید؟ آیا خود را شرکتی عالی و بی نقص معرفی می‌کنید یا در تبلیغ به مزایای محصول اشاره می‌کنید؟ تبلیغات را در کجا انجام می‌دهید؟ آیا در وب‌سایت‌هایی که علاقمندان کسب و کار شما هستند یا کاربران عمومی که حتی روی تبلیغات شما کلیک نخواهند کرد؟

آیا برای تیتر، عنوان جذابی انتخاب کرده‌اید؟
آیا در تبلیغات دعوت به انجام کاری کرده‌اید؟
آیا در تبلیغ نشان داده‌اید که خدمات شما چه مشکلی را حل می‌کند؟

تبلیغاتی گوگل ادوردز، تبلیغات بنری در وب سایت‌ها و ریپورتاژ آگهی از انواع تبلیغاتی هستند که می‌توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند.

۲۱. فروش مکمل در سایت داشته باشید

فروش مکمل یا جانبی یعنی در کنار محصول کنونی، محصولاتی دیگر که مرتبط هستند خریداری شود. به طور مثال فروش هندزفری و قاب گوشی، در هنگام خرید یک گوشی موبایل نوعی از فروش مکمل است.

در فروش مکمل، محصولات جانبی یا خدمات اضافی به همراه محصول فروخته می‌شود. نمونه دیگر فروش مکمل، ارائه گارانتی یا تحویل در محل با هزینه بیشتر است.

۲۲. حس فوریت ایجاد کنید

وقتی محصول را به شکل یک فرصت عالی نشان دهید افراد احساس می‌کنند اگر آن را نخرند ضرر بزرگی خواهند کرد. نشان دهید محصول همان چیزی است که مشتری به دنبال آن است. خود را جای او بگذارید و از دید او نگاه کنید، ببینید چه چیز او را برای خرید هیجان زده می‌کند.

اگر محصول خود را چیزی مشابه آنچه در سایت‌های دیگر به فروش می‌رسد نشان دهید، شانس فروش را بسیار کم خواهید کرد.

می‌توانید در مواقعی تخفیف بگذارید ( از قبل اعلام کنید که تخفیف دارید) تا آن را به عنوان یک سود بزرگ ببینند. فروش یک محصول ویژه به تعداد محدود نیز باعث ایجاد احساس اضطرار می‌شود.

بسیار مهم است که درباره اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید صادق و شفاف باشید. اما ایرادی ندارد که با ایجاد حس فوریت، ترغیب کنید که از شما خرید کنند. بسیاری از مشتریان به انگیزه‌هایی که باعث ایجاد فویت می‌شود مانند محدودیت زمانی یا تعداد، پاسخ مثبت می دهند.

۲۳. محتوای مفید و ارزشمند تهیه کنید.

پی ببرید چه چیزی می‌تواند برای بازدیدکنندگان با ارزش باشد و سپس همان را تهیه و در سایت به نمایش بگذارید. تولید محتوا و اخبار باارزش برگ برنده شما در بازاریابی اینترنتی است. سر تیترهای عالی و جذاب برای مطالب خود انتخاب کنید.

هیچ تلاشی در بازاریابی به اندازه تولید و بازاریابی محتوا برای شما نتایج درخشان و طولانی مدت به همراه ندارد. تولید محتوا را از مهم‌ترین فعالیت‌های رشد کسب و کار خود قرار دهید.

ترفندهای-افزایش-فروش-اینترنتی-سایت

امروزه خریداران،  بسیار هوشمندانه به دنبال کسب اطلاعات مفیدی هستند که باعث اطمینان آنها از خرید شود. محتوا می‌تواند در انواع فرمت‌های متن، صوت، ویدئو، عکس، اینفوگرافی، پاورپوینت تهیه شود.

مزیت دیگری که تولید محتوا دارد نقش آنها در بهبود سئو سایت است. در حقیقت بدون محتوا، سئو سایت هم وجود ندارد.
اما در این وبلاگ چه چیزهایی باید بنویسید؟ هر چه مشتریان شما بخواهند. شما این وبلاگ را برای آنها ساخته‌اید، پس تنها به سوالات و مشکلات آنها پاسخ دهید. به این شکل اعتماد آنها را هم جلب می‌کنید و نشان می‌دهید هدف شما تنها سود نیست و به عنوان یک مشاور در کنار آنها هستید.

۲۴. بعد از خرید مشتری را فراموش نکنید

وقتی فردی محصولی فیزیکی خریداری می‌کند با تماس تلفنی یا اس ام اس او را در جریان وضعیت سفارش قرار دهید. اگر محصول فیریکی است در سایت به طور کامل مشخص کنید که ارسال به چه صورتی و از طریق چه پستی انجام می‌شود.

اگر محصولات دانلود دارید جملاتی مانند ” بلافاصله محصول را دانلود کنید” را اضافه کنید. وقتی او از خرید احساس رضایت کند، باز هم خرید خود را تکرار خواهد کرد. بعد از خرید مشتری را فراموش نکنید بلکه با تماس تلفنی و ارسال ایمیل و ارائه هدیه یا تخفیف مناسبتی او را به خرید دوباره ترغیب کنید.

حتی به کار بردن یکی از همین روش‌ها باعث افزایش فروش سایت می‌شود. برخلاف تصور نکته‌ مهمی که نقشی اساسی در افزایش فروش سایت دارد بازدیدکنندگان زیاد نیست بلکه اعتمادسازی در بازدیدکنندگان است.

منبع: مدیرآفرین

آیا مطلب را دوست داشتی؟

۴.۱ / ۵. ۱۱

ادامه مطلب