۲۳ روش موثر افزایش ترافیک سایت (قطعی و کاربردی)

آموزش-افزایش-ترافیک-سایت

هر هدفی از راه‌اندازی یک سایت داشته باشید، در نهایت به دنبال افزایش ترافیک سایت هستید. یک سایت برای این است که مخاطبان هدف را به سمت خود جذب کند. توجه داشته باشید که افزایش ترافیک سایت، تنها به یک یا دو مورد بستگی ندارد و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها آن به صورت مستمر است که بازدید را افزایش می‌دهد. اگرچه برخی از روش‌ها مانند تولید محتوای حرفه‌ای هستند که چیزی جایگزین آن نمی‌شود و بدون محتوا، پروژه افزایش ترافیک یا شکست مواجه خواهد شد.

تولید محتوا، قانون اول افزایش ترافیک سایتافزایش-ترافیک-سایت-با-محتوا

وقتی فردی وارد سایت می‌شود، هدفی ندارد جز اینکه از یک محتوا استفاده کند. اگر محتوای جذابی در اختیار او قرار ندهید به سرعت از سایت خارج شده و این برای شما یک امتیاز منفی به همراه می‌آورد. محتوا مهم‌ترین عامل افزایش رتبه و جذب مخاطبان هدف به سایت است.

برندسازی، کم هزینه اما موثر

شاید تصور کنید که برندسازی چه ارتباطی با افزایش رتبه سایت می‌تواند داشته باشد. برندسازی آنلاین باعث می‌شود که در ذهن مخاطب حک شوید و برای رفع نیاز خود اولین گزینه‌ای که به ذهن او خطور می‌کند شما باشید. با برندسازی به انتخاب اول مخاطبان تبدیل می‌شود و آنها بارها و بارها به سایت شما مراجعه می‌کنند.

به روزرسانی مقالات قدیمی فراموش نشود

وقتی محتوای تولید می‌کنید برنامه‌ای برای به‌روزرسانی آن هم داشته باشید. نباید محتوایی که تولید می‌کنید بعد از بارگذاری در سایت به فراموشی سپرده شود. این به روزرسانی می‌تواند اضافه کردن یک پاراگراف با یک عکس باشد اما باعث بهبود رتبه محتوا می‌گردد. درواقع به روزرسانی از نظر گوگل، امتیازی برابر با یک محتوای جدید دارد.

اینستاگرام، ابزاری مکمل برای افزایش ترافیک سایت

شاید همه مخاطبان هدف شما به طور مستقیم از طریق سایت به شما آشنا نشوند، پس به دنبال راه‌های ارتباطی دیگر برای وارد کردن آنها به سایت باشید. یکی از بهترین راه‌‌های ارتباطی اینستاگرام است. پیجی همنام سایت در اینستاگرام باز کنید و مرتب آن را با پست‌های جذاب به روزرسانی کنید. لینکی از سایت نیز در بیو اینستاگرام قرار دهید.

اینستاگرام-افزایش-رتبه-سایتبازتولید محتوا در کنار تولید محتوا

در بالا اشاره کردیم که بعد از تولید یک محتوا باید آن را به روزرسانی کنید. اما کار دیگری که می‌توانید با محتوای قدیمی انجام دهید، بازتولید است، به این معنا که یک محتوا را در قالب‌های دیگر نیز تولید کرده و در سایت یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

ویدئو مارکتینگ، آسان و کم هزینه

استفاده از ویدئو باعث افزایش بازدید سایت با درصد زیادی می‌شود. ویدئوهای جذابی تولید کنید و آن را در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود بگذارید. علاوه بر این سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو در افزایش بازدید ویدئو کمک زیادی می‌کنند.

پادکست هم علاقمندان خود را دارد

پادکست و فایل‌های صوتی یکی از فرمت‌های محتوا هستند که علاقمندان زیادی دارند. در برنامه تولید محتوا، بخشی را برای تولید پادکست قرار دهید.

با برنامه‌ریزی پیش بروید

بدون برنامه‌ریزی به پراکنده‌کاری دچار می‌شوید. برای افزایش ترافیک سایت باید به طور مرتب به سایت رسیدگی کنید و برنامه‌ای برای روزهای آتی و حتی هفته و ماه‌های آینده داشته باشید. این برنامه‌ لزوما ثابت نیست و بر حسب نیاز تغییراتی در آن خواهید داد اما همین که چارچوبی برای کار داشته باشید به کار شما انسجام و نظمی خاصی می‌دهد. داشتن یک استراتژی محتوا به شما کمک می‌کند از منابع خود بهترین استفاده از ببرید و در زمان کمتری به نتیجه مطلوب برسید.

سئو سایت، همیشه و هم‌جاافزایش-رتبه-سایت-سئو-سایت

رعایت سئو فنی سایت مانند ایجاد نقشه سایت و سئو محتوا، برای بهبود رتبه سایت یک ضرورت است.

دعوت به اقدام کنید

اغلب بازدیدکنندگان تا از آنها خواسته نشود کاری را انجام نمی‌دهند، حتی اگر سایت یا محتوای پیش‌رو نظر آنها را جلب کرده‌ باشد. بنابراین از آنها بخواهید تا کاری را که مدنظر شما است انجام دهند مثل بازدید از مطالب مرتبط، نظردهی زیر پست، ثبت ایمیل برای عضویت در خبرنامه.

عناوین جذاب، برگ برنده شما

وقتی یک روزنامه را ورق می‌زنید چه چیزی باعث می‌شود که یک مقاله را بخوانید؟ تیتر جذاب. در فضای آنلاین نیز عناوینی جذاب بیشترین کلیک و ورود به سایت را دریافت می‌کنند. بنابراین برای هر محتوا، جذاب‌ترین عنوانی را که می‌توانید انتخاب کنید. اگر لازم می‌بینید عناوین محتوای قدیمی را نیز تغییر دهید.

فعالیت رقبا را بررسی کنید

همیشه در برنامه کاری خود، بخشی را برای بررسی رقبا اختصاص دهید. بررسی کنید که آنها چگونه سایت خود را پیش می‌برند، روی چه موضوعاتی کار می‌کنند یا چه تغییراتی در سایت داده‌اند. البته منظور این نیست که همان ایده‌ها را تقلیدوار در سایت پیاده کنید. این کار تنها برای گرفتن ایده و در جریان بودن از میزان پیشرفت رقبا است.

بهبود سرعت سایت، کمتر و کمتر

هیچ چیز به اندازه یک سایت سنگین و کند برای بازدیدکنندگان آزاردهنده نیست. بازدیدکنندگان آنلاین افراد صبوری نیستند و شما فرصتی در هر چند ثانیه برای جذب آنها دارید. پس همواره روی بهبود سرعت سایت کار کنید. عکسهایی با حجم کم در سایت قرار دهید، تنها از افزونه‌ های کاربردی وردپرس استفاده نمایید تا سایت بیش از حد سنگین نشود. دیتابیس سایت را بهینه نمایید.

افزایش-سرعت-سایت--افزایش-بازدید-سایتتبلیغات اینترنتی در کنار روش‌های رایگان

همیشه به دنبال روش‌های رایگان برای افزایش ترافیک سایت نباشید. از روش‌های مختلف تبلیغات اینترنتی مثل تبلیغات گوگل، تبلیغات همسان، تبلیغات بنری یا ریتارگتینگ استفاده کنید.

تالار گفتگو، سخت اما موثر

در انجمن ها و تالارهای گفتگوی مرتبط با موضوع سایت فعال باشید. البته شاید بخواهید که در سایت خودتان یک انجمن گفتگو راه‌اندازی کنید که در بهبود رتبه سایت بسیار موثر است. اما مدیریت انجمن‌ها نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد.

اجرای مسابقه و تخفیف‌های جذاب

در سایت و شبکه‌های اجتماعی مسابقه و تخفیف بگذارید. این کار میزان مشارکت بازدیدکنندگان و ماندگاری آنها را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

خبرنامه آنلاین در سایت قرار بدهید

یکی از روش‌های خوب برای دریافت ایمیل بازدیدکنندگان، خبرنامه سایت است. با دریافت ایمیل بازدیدکنندگان، می‌توانید با آنها در ارتباط بوده و مجددا آنها را به سایت هدایت کنید.

بالا-بردن-سئو-سایتپاسخگو باشید

بازدیدکنندگان همیشه دوست دارند از یک سایت پویا و فعال بازدید کنند. آنها دوست دارند بدانند افرادی پاسخگو در پشت سایت قرار دارند، بنابراین به تمامی سوالات بازدیدکنندگان از تمام روش‌های ارتباطی، تماس تلفنی، ایمیل، نظرات پاسخگو باشید.

لینک‌سازی داخلی بسازید

با استفاده از لینک‌سازی داخلی به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو نشان می‌دهید که چه صفحاتی در سایت با یکدیگر در ارتباط هستند و باید بر روی آنها کلیک شود. لینک‌سازی داخلی نشان می‌دهد که صفحات سایت شما با یکدیگر ارتباط معنایی دارند و این یک امتیاز از نظر موتورهای جستجو است.

بازاریابی ویروسی یک باید است

با استفاده از یک کتاب الکترونیکی و انتشار در سایت‌های دانلود رایگان کتاب می‌توانید افراد بیشتری را با سایت آشنا کنید. توجه داشته باشید که لینک سایت را در کتاب الکترونیکی قرار دهید و تا حد امکان در اینترنت منتشر سازید.

بازاریابی-ویروسی-برای-افزایش-رتبه-سایتمگاپست بنویسید

همیشه موضوعاتی هستند که مهم‌ترین موضوعات و کلمات کلیدی برای سایت به حساب می‌آیند. اگر در این موضوعات رقابت زیادی وجود دارد، بهترین کار این است که یک مگاپست جذاب برای آن تولید کنید.

مگاپست چیست؟
محتوایی با چند هزار کلمه، زیرعناوین و لینک‌های داخلی و خارجی و عکس‌های کافی برای موضوع. هدف مگاپست پرداختن به کلیه جوانب یک موضوع است تا در موتورهای جستجو بعد از مدتی بتواند رتبه خوبی به دست آورد.

وبینار برگزار کنید

وبینارها شیوه خوبی برای آشنایی افراد بیشتر با سایت شما است. موضوع وبینار باید کاملا مرتبط با موضوع سایت و مخاطبان هدف باشد، علاوه بر این آن را به صورت رایگان برگزار کنید تا افراد بیشتری علاقمند به شرکت در آن شوند.

سایت را رسپانسیو کنید

اغلب افراد از جمله خود شما از موبایل برای به جستجو در اینترنت می‌پردازید. اینکه یک سایت رسپانسیو داشته باشید برای افزایش بازدید سایت یک باید است در غیر این صورت، حجم عظیمی از بازدید خود را از دست می‌دهید.

منبع: مدیرآفرین

آیا مطلب را دوست داشتی؟

۴.۲ / ۵. ۵

ادامه مطلب