*ایده‌ کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم، مطمئن و پولساز*

ایده-کسب-و-کار-اینترنتی

شاید علاقمند به شروع کسب و کار اینترنتی باشید اما نمی‌دانید بهترین ایده کسب و کار اینترنتی را چگونه انتخاب کنید. قدم اول در موفقیت کسب و کار اینترنتی انتخاب یک ایده مناسب برای شروع است. باید ایده‌ای انتخاب کنید که مناسب شرایط و امکانات شما باشد تا به هدف خود که کسب درآمد از اینترنت است برسید.

روش‌های درآمدزایی از اینترنت بسیار زیاد است اما برخی از آنها نیاز به تجربه، سرمایه و تخصص بالا دارندکه مناسب همه نیست. برخی نیز اگرچه شاید بتوانید مبلغی جزئی از اینترنت به دست آورید مثل کلیک روی تبلیغات، اما اینها روش کسب درآمد پایداری نیست. عاقلانه این است که زمان خود را برای ایده‌ای صرف کنید که در آینده برای شما یک روش کسب درآمد مطمئن و همیشگی به وجود آورد.

در این مطلب بهترین روش‌هایی که با هزینه کمتر و در کوتاه‌ترین زمان، بتوانید به درآمد برسید را بررسی می‌کنیم.

مهم‌ترین موضوع در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی که برای شما درآمد خوبی به همراه بیاورد، جدیت است. باید با قاطعیت بر روی ایده خوب کار کنید و مطمئن باشید که اگر پیوسته کار کنید، بعد از مدتی به هدف خود می‌رسید و حتی نیاز به شغل ثابت نخواهید داشت. اما لازم است که هزینه آن را در ابتدا با تلاش و صرف زمان بپردازید.پولسازترین-ایده-های-کسب-و-کار-اینترنتی

در شروع کسب و کار اینترنتی به دنبال ایده ناب که تاکنون اجرا نشده نباشید، ایده‌ای را انتخاب کنید که به آن علاقمند هستید و امکان اجرایی کردن آن را در خود می‌بینید. برای شروع کسب و کار اینترنتی، با حداقل امکانات شروع کنید زیرا نیاز به سرمایه بالا یا سایت حرفه‌ای ندارید. با هزینه کم برای خرید هاست و دامنه و یک سایت وردپرسی کار را شروع می‌کنید. سنگ بزرگ علامت نزدن است ،در حین کار هدف اصلی خود که کسب درآمد است را مدنظر داشته باشید و درگیر مسائل حاشیه‌ای مثل طراحی بهترین سایت نشوید.

در گذشته، اینکه می‌توانستید با حداقل امکانات، بهترین درآمد را داشته باشید، بیشتر شبیه یک خواب و خیال بود اما امروزه به‌راحتی، به لطف اینترنت این فرصت را دارید، پس از آن استفاده لازم را ببرید.

اما بهتر است نگاهی به مزیت‌های کسب و کارهای اینترنتی داشته باشیم و ببینیم چرا اکثر افراد به دنبال راه‌اندازی کسب و کاری در دنیای اینترنت برای خودشان هستند:

  • همان‌طور که اشاره کردیم اولین مزیت آن نیاز به سرمایه کم است.
  • شرط سنی در این کار وجود ندارد.
  • می‌توانید در شروع، شغل ثابتی برای خود داشته باشید و در کنار آن شغل اینترنتی خود را نیز شروع کنید.
  • در هر موضوعی که به آن علاقمند هستید می‌توانید شروع به کار کنید و محدودیتی وجود ندارد.
  • برای شروع نیازی به مجوز کار یا اجاره کردن دفتر کار ندارید.
  • اگر نیاز به نیرویی، در بخشی از کار داشتید می‌توانید با حداقل هزینه به صورت فریلنسری، فردی را به صورت پروژه‌ای استخدام کنید و
  • نیازی به نیروی ثابت و پرداخت حقوق ندارید.
  • اگر شغل ثابتی دارید که به آن علاقمند هستید، می‌توانید در فضای آنلاین نیز کار خود را گسترش دهید بدون اینکه با شغل ثابت شما تداخلی داشته باشد.

برترین ایده‌ های کسب و کار اینترنتی

ویلاگنویسی

اگر دوست دارید که از طریق نوشتن کسب درآمد کنید یا در زمینه خاصی، تجربه دارید، وبلاگنویسی گزینه مناسبی برای شما است. به مرور با منتشر کردن مطالب بیشتر، جامعه‌ای از افراد علاقمند را به سمت خود جذب می‌کنید.

البته منظور از وبلاگنویسی به این معنا نیست که یک وبلاگ برای خود در سیستم‌های وبلاگنویسی فارسی مانند بلاگفا، باز کنید. بهترین گزینه این است که با استفاده از وردپرس یک سایت ساده و کوچک راه‌اندازی کنید و با آن کار خود را شروع کنید. به این ترتیب شما مالک سایت هستید و مدیریت آن را به طور کامل در اختیار دارید.

برای موفقیت در این روش نیاز به یک برنامه‌ریزی دارید که به صورت منظم و مستمر محتوای جدید منتشر کنید. با هر از گاهی نوشتن و به سایت سر زدن نمی‌توانید به موفقیت برسید.

اهمیت تولید محتوا تا این حد است که اگر سایت خود را با محتوای جدید به روز‌رسانی نکنید، در کسب وکار اینترنتی به موفقیت نمی‌رسید، حتی اگر بهترین ایده را انتخاب کرده باشید. شما تنها با تولید محتوای جدید می‌تواند توجه موتورهای جستجو و مخاطبان را به سمت خود جذب کنید.

همیشه افرادی هستند که به تجربه و تخصص شما نیاز دارند. این افراد شما را به چشم یک مشاور نگاه می‌کنند که می‌توانید به روش‌‌های مختلف مثل ارائه مشاور آنلاین یا حضوری، فروش محصولات یا اشتراک بخش ویژه از این مخاطبان کسب درآمد کنید.

شاید به موضوعی علاقه زیادی دارید اما تجربه کافی را برای نوشتن مطالب پرمحتوا در خود نمی‌بینید. هر کس از جایی شروع می‌کند، شما هم تلاش کنید با مطالعه بیشتر، اطلاعات خود را بالا ببرید و به تدریج که بر روی سایت کار می‌کنید، دانش شما نیز بالا می‌رود و پیشرفت می‌کنید. قدم اول را بردارید و زیاد تجزیه و تحلیل نکنید در غیر این‌صورت خود را از ادامه کار منصرف می‌‌کنید.

متخصص سئو

شاید برای تبدیل شدن به یک متخصص در سئو به کمی زمان نیاز داشته باشید. البته باید اشاره شود که یادگیری مباحث سئو سایت، بسیار آسان‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. اگر جدیت به خرج بدهید می‌توانید درآمد بسیار زیادی از سئو داشته باشید.

اگر سایتی دارید می‌توانید تمامی اصول سئو را روی آن پیاده کنید تا در کمترین زمان به رتبه‌های خوبی در نتایج جستجو برسید. در کنار آن سئو سایت‌های دیگر را نیز بپذیرید تا درآمدی مضاعف داشته باشید. می‌توانید کار یک سایت با مطالب مفید در زمینه سئو را شروع بکنید تا افرادی که نیاز با متخصص سئو دارند، پروژه خود را با کمال میل در اختیار شما بگذارند. در این حالت آنها معمولا مشکلی با اینکه هزینه بیشتری نیز به یک فرد کاربلد بپردازند، ندارند. سئو سایت در کنار تولید محتوا یکی از شغل‌های پرتقاضا است که مبالغ خوبی نیز برای آن پرداخته می‌شود.

همکاری در فروش

این روش مناسب افرادی است که علاقمند به فروش محصولات هستند اما خود، محصولی ندارند. تقریبا تمایل به فروش هر محصولی داشته باشید در اینترنت افرادی هستند که تمایل دارند آن را با کمک افراد مثل شما، بیشتر به فروش برسانند.

مزیت دیگر این روش این است که بدون درگیری برای تولید یا ارسال، تنها فروش را انجام می‌دهید و درصد خود را می‌گیرید. درصدهایی که برای همکاری در فروش در نظر گرفته می‌شود معمولا قابل‌توجه بوده و بدون هیچ محصولی، می‌توانید فروش را از طریق اینترنت شروع کنید.

بهتر است به جای انتخاب طیف وسیعی از محصولات در شاخه‌های مختلف، تنها بر روی محصولات و موضوعات خاصی کار کنید. این کار بازاریابی اینترنتی را برای شما بسیار راحت‌تر می‌‌کند، چون می‌دانید باید سراغ چه دسته‌ افرادی بروید و چه کاری کنید که ترغیب به خرید از شما شوند.

پیج اینستاگرام

اگر در حال حاضر امکان طراحی سایت را ندارید می‌توانید از اینستاگرام شروع کنید. دلیل اینکه بر روی سایت تاکید زیاد می‌شود این است که شما مالک تام‌الختیار سایت هستید ولی در شبکه‌های اجتماعی این مالکیت محدود‌تر است و می‌تواند به دلایل مختلف از دسترس شما خارج شود.

اینستاگرام به دلیل کاربران زیادی که دارد بهترین ابزار برای جذب مشتریان بیشتر در بین شبکه‌های اجتماعی است. می‌توانید با تولید محتوا در اینستاگرام برای خدمات خود مشتری جذب کنید یا به طور مستقیم محصول بفروشید.

اینستاگرام نیز مانند سایت نیاز به کار روزانه و همیشگی دارد. باید مرتبا پست و استوری‌های جذاب بگذارید حتی بیشتر از سایت و با کاربران در تعامل باشید.

آموزش-آنلاین-_-ایده-کسب-و-کار-اینترنتیسایت آموزشی

اگر خودتان تخصصی دارید و مایل هستید که کسب و کار اینترنتی شما هم در این زمینه باشد یک سایت ساده راه‌اندازی کنید و شروع به نوشتن محتوای مفید در این زمینه کنید. شاید هم بخواهید که کار را گسترش دهید و از افراد دیگری که در این زمینه تخصص دارند هم برای افزایش سرعت کار کمک بگیرید.

برای جذب مخاطبان بیشتر در ابتدا تمرکز خود را بر روی تولید محتوای رایگان بگذارید تا در موتورهای جستجو نیز سریع‌تر دیده شوید. زمانی که مخاطبان را به سمت خود جذب کردید با آموزش به صورت آنلاین، فروش دوره‌های آموزشی یا محصولات دیجیتال، یا حتی آموزش حضوری اگر شرایط و فضای آن را دارید، کار را ادامه دهید.

در ابتدا با تولید محتوایی که مناسب مخاطبان هدف شما است به آنها نشان‌دهید که در زمینه موردنظر یک فرد آگاه هستید و هدف شما کمک به مخاطب است. به این شکل اعتماد آنها را جلب می‌کنید و آنها تمایل پیدا می‌کنند که از آموزش‌های پولی شما نیز استفاده کنند چون آن را ارزشمند می‌دانند.

طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت در وردپرس اصلا سخت و پیچیده نیست اما برای موفقیت در آن، شرط لازم علاقه به این کار است. اگر بتوانید سفارش‌ها را با کیفیت بالا تحویل دهید می‌توانید از این راه، سفارش‌های خوب و با مبالغ بالا دریافت کنید. تقاضا برای کسب و کارهایی که به صورت آنلاین است مانند طراحی سایت، سئو محتوا و محتوانویسی بسیار بالا رفته و یک تخصص پولساز در دنیای امروز به حساب می‌آید.

در کنار سفارش‌ سایت می‌توانید برای خود نیز سایتی طراحی کنید و از این راه هم درآمد داشته باشید شاید دوست داشته باشید که سایتی برای آموزش طراحی سایت بزنید و به صورت آنلاین آموزش دهید.

البته اگر دوست دارید بیشتر وارد این کار شوید، طراحی قالب‌های وردپرس کار پرتقاضایی است. به دلیل اینکه امروزه اکثر سایت‌ها با وردپرس کار می‌شود، طراحی قالب‌ آن نیز فروش بالایی دارد.

فروشگاه اینترنتی

وقتی صحبت از کسب و کار اینترنتی می‌شود، اولین گزینه‌ای که به ذهن بیشتر افراد می‌رسد، فروشگاه اینترنتی است. البته لزوما نیاز نیست که خودتان تولیدکننده محصولات باشید بلکه می‌توانید با کسب و کار یا سایت‌های دیگر برای تهیه محصولات فروشگاه همکاری کنید. مانند روش همکاری در فروش که در بالا توضیح داده شد.

لازم است که برای فروش بهتر محصولات فروشگاه اینترنتی به محتوای سایت توجه زیادی داشته باشید. توضیحات محصولات باید کامل و گویا باشد که کاربر بتواند به راحتی تصمیم خود را برای خرید بگیرد. خرید از طریق آنلاین نیاز به اعتمادسازی بیشتری دارد و ارائه توضیحات کافی برای هر محصول این کار را انجام می‌‌دهد.

فروش محتوا

شاید به نویسندگی علاقه زیادی دارید و دوست دارید که از این راه درآمد بالایی داشته باشید. خوشبختانه این هم یکی از ایده‌های کسب و کارهای اینترنتی است که درآمد بالایی دارد. در این حال نیاز است که برای کسب و کارهای دیگر در فضای اینترنت محتوا تولید می‌کنید. حتی بعد از مدتی و با افزایش سفارش‌ها می‌توانید افراد دیگری را نیز دعوت به کار کنید.

تولید محتوا تنها به متن محدود نمی‌شود و می‌توانید در زمینه تولید صوت (اگر صدای خوبی دارید) یا تهیه و ویرایش ویدئو نیز فعالیت داشته باشید. نرم‌افزارهای ویرایش صوت و ویدئو بسیار ساده و مشابه یکدیگر هستند و می‌توانید با یک یا دو ساعت اصول اولیه آن را برای آغاز کار یاد بگیرید.
اگر به گرافیک آشنایی دارید هم افراد زیادی برای امور گرافیکی سایت و اینستاگرام خود به این خدمات نیاز دارند.

در هرصورت برای افزایش درآمد اینترنتی باید به دنبال افزایش ترافیک سایت آن هم به صورت هدفمند باشید. البته از هر روشی به دنبال افزایش آمار سایت نباشید بلکه با روش‌های اصولی کاربرانی را جذب سایت کنید که واقعا مخاطب واقعی شما هستند.

فروش فایل‌های گرافیکی

اگر تخصص بالایی در فتوشاپ و دیگر نرم‌افزارهای طراحی دارید، راه‌اندازی سایتی برای فروش فایل‌های گرافیکی لایه‌باز گزینه خوبی است. شما یک بار فایلی را طراحی می‌کنید اما به دفعات فروش می‌رود.

این فایل‌ها می‌توند طراحی برای کارت ویزیت، بنر، کاتالوگ و هر چیز دیگری باشد، مهم خلاقیت شما است.

ادمین سایت یا پیج اینستاگرام

خیلی از افراد اگرچه سایتی را برای خودشان دارند اما زمان یا دانش مدیریت آن را نداشته و به دنبال افرادی برای این مسئولیت هستند. حتی مدیریت برخی از این سایت‌ها به صورت دورکاری خواهد بود و می‌توانید زمان بیشتری برای دریافت سفارش‌های دیگر یا کار بر روی سایت خود داشته باشید.

مدیریت سایت در بیشتر مواقع مربوط به مسائل فنی نیست بلکه به‌روزرسانی سایت، پاسخگویی به سوالات کاربران، رعایت اصول اولیه سئو سایت و محتوا و ادیت مختصر عکس‌ها را شامل می‌شود.

سایت تبلیغاتی

اگرچه این ایده درآینده درآمد بالایی برای مالک خود خواهد داشت اما نیاز است که حداکثر بازدیدکنندگان به سایت جذب شوند.

کسب درآمد از تبلیغات در سایت به دو صورت است:

  • یک، شما به طور مستقیم از افرادی که تمایل دارند، سفارش تبلیغ دریافت کرده و آن را به صورت آگهی متنی یا بنری در سایت قرار می‌دهید. قیمت تبلیغات با توجه به رتبه سایت متفاوت است یعنی هر چه رتبه سایت بالاتر بوده و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد، قیمت تبلیغات بیشتر است.
  • دو، همکای با پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین است که بعد از ثبت‌نام در این سایت‌ها، تبلیغات آنها را در سایت خود قرار می‌دهید و به ازای هر کلیک مبلغی برای شما در نظر گرفته می‌شود. این روش به دلیل اینکه تبلیغات به صورت بخشی از محتوای سایت دیده می‌شود و به صورت متن است، کلیک‌ زیادی دریافت می‌کند.

کپی‌رایتینگ

تبلیغ‌نویسی با تولید محتوا تفاوت دارد اگرچه برخی تصور می‌کنند که این دو مفهوم یکی هستند. تولید محتوا به معنای تهیه محتوای مختلف با توجه به کلمات کلیدی مهم است. این محتوا به صورت یک پست برای سایت یا شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف تولید محتوا جذب حداکثر کاربران از طریق موتورهای جستجو و کسب رتبه خود است.

اما تبلیغ‌نویسی به معنای نوشتن متن و عناوین جذاب برای جذب مخاطبان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. تبلیغ‌نویسی به دنبال فروش بیشتر است. اما چرا تبلیغ‌نویسی مهم است؟ شما زمان کمی برای جلب توجه مخاطبان دارید پس باید از بهترین عناوین و متن‌های ترغیب‌کننده استفاده کنید تا به درخواست شما سریعا پاسخ دهند.

به دنبال بهترین ایده نباشید، همه ایده‌ خوب هستند شما باید یکی را که مناسب شما است انتخاب و سریعا استارت کار را بزنید.

به دنبال بهترین امکانات نباشید، تمام کسب و کارهای غول‌پیکر اینترنتی داخلی و خارجی در ابعاد بسیار کوچک کار خود را آغاز کرده‌اند. اشتباه بزرگ است که قدم‌های ابتدایی خود را با سال‌ها تجربه و امکانات آنها مقایسه کنید.

به دنبال تخصص و تجربه بیشتر نباشید. تخصص و اطلاعات بیشتر با شروع کار به دست می‌آید. نباید بخواهید که زمان طولانی صرف مطالعه و تمرین کنید و سپس کار را شروع کنید.

نکته مهم اما ناگفته در اکثر مواقع در زمینه ایده کسب و کار اینترنتی این است که کمال‌گرایی را کنار بگذارید و شروع کنید.

منبع: مدیرآفرین

آیا مطلب را دوست داشتی؟

۰ / ۵. ۰

ادامه مطلب