آموزش همکاری در فروش و کسب درآمد اینترنتی

آموزش-همکاری-در-فروش

همکاری در فروش چیست؟
همکاری در فروش یا همان affiliate marketing از مرسوم‌ترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت است. البته به دلیل شرایط ویژه که در ادامه توضیح داده خواهد شد، سریع‌تر می‌توانید درآمدزایی از آن را شروع کنید.

اولین سوالی که در رابطه با سیستم‌های همکاری در فروش پرسیده می‌شود این است که آیا اصلا می‌توان از این روش درآمد خوبی به دست آورد؟ البته که می‌شود اما میزان آن بستگی به زمان و کیفیت کار انجام شده دارد.

سیستم‌های همکاری در فروش به دلیل درصد خوبی که برای هر فروش ارائه می‌دهند و درگیری که برای تهیه و تولید محصول یا ارسال یا پشتیبانی آن برای فروشنده به وجود نمی‌آورد، علاقمندان زیادی را جذب می‌کند. شما تمام زمان خود را روی فروش می‌گذارید و نیازی ندارید که به مسائل دیگر مثل تهیه محصول یا نحوه ارسال یا پاسخگویی به سوالات مشتریان فکر کنید.

تنها کار فردی که تصمیم دارد از سیستم‌های همکاری در فروش به درآمدزایی برسد این است که محصولاتی را برای فروش انتخاب و به خوبی بازاریابی کند تا به فروش خوبی برسد. این فروش می‌تواند از روش‌های آنلاین مثل فروش در سایت یا روش‌های حضوری باشد، اگرچه محبوب‌ترین روش فروش از طریق اینترنت است.

همکاری در فروش برای افرادی که علاقمند به شروع یک کسب و کار اینترنتی هستند اما تخصص، محصول یا سرمایه زیادی ندارند، گزینه خوبی است. حتی می‌توان همکاری در فروش را در منزل انجام داد، محدودیتی در این کار نیست تنها باید بتوانید به روش‌های مختلف افراد زیادی را با محصولات یا خدمات موردنظر آشنا کنید.

همکاری در فروش یک روش “برد، برد” برای فروشنده و بازاریاب است چون فروشنده بدون هزینه بازاریابی فروش خود را افزایش می‌دهد و بازاریاب نیز بدون هزینه محصول، پشتیبانی یا ارسال درصد خود را از هر فروش دریافت می‌کند.

اما بیایید مزایای همکاری در فروش را به طور خلاصه و روشن مرور کنیم:

نیاز به سرمایه کم: در واقع سرمایه‌ای که برای شروع کار نیاز دارید صفر است. به تنها چیزی که نیاز دارید استفاده درست از زمان است تا بتوانید افراد بیشتری را برای فروش جذب کنید. دغدغه شما تنها ارسال افراد بیشتر از طریق لینک برای خرید بیشتر محصولات است. ثبت‌نام در سیستم‌های همکاری در فروش هم نیازی به هیچ پرداخت وجهی ندارد و یک فرایند کوتاه چند دقیقه‌ای است.

عدم نیاز به خرید محصول یا خدمات: هر محصول یا خدماتی برای فروش نیاز داشته باشید، در اینترنت موجود است. تنها توجه داشته باشید دسته خاصی از محصولات را انتخاب کنید که با روش‌ بازاریابی و مشتریان هدف شما مرتبط باشد. تنوع زیاد محصولات همکاری در فروش نباید باعث شود که بر روی تعداد بسیار زیادی محصول کار کنید که امکان بازاریابی بر روی آنها را ندارید.

انعطاف‌پذیری در زمان کار: در هر کاری برای موفقیت مهم نیست چه مدت کار می‌کنید، مهم این است که چقدر مفید کار می‌کنید. در همکاری در فروش جز زمانی که صرف بازاریابی برای جذب مشتری بیشتر می‌کنید باقی زمان شما در اختیار خودتان است. زمانی که به این کار اختصاص می‌دهید در اختیار خودتان است. اگرچه همانند هر کسب و کار دیگری در ابتدای امر باید زمان بیشتری را صرف کار کنید تا بازدهی سریع‌تری بگیرید.

کسب-درآمد-از-همکاری-در-فروشتلفیق با دیگر روش‌های کسب درآمد از اینترنت: همکاری در فروش برای شما محدودیتی ایجاد نمی‌کند و می‌توانید از دیگر روش‌های آنلاین نیز کسب درآمد کنید. به طور مثال فرض کنید که فردی از طریق همکاری در فروش محصولاتی را در سایت خود به فروش می‌رساند، این فرد می‌تواند در کنارش تبلیغات نیز در سایت خود داشته باشد یا در زمینه موضوع سایت اگر تخصصی دارد، مشاوره آنلاین ارائه دهد.

فروش بدون محدودیت زمانی و مکانی: یکی از ویژگی‌های جذاب کسب و کارهای آنلاین این است که می‌توانید به طیف وسیعی از مشتریان در فضای آنلاین بدون محدودیت‌های فروش حضوری دسترسی داشته باشید. علاوه بر این در این روش هر زمان که فردی در هر ساعت شبانه‌روز از طریق لینک شما خریدی انجام داد در حساب شما ثبت می‌شود. به این شکل درآمد شما محدود به ساعات کاری خاصی نمی‌شود.

موفقیت در همکاری در فروش

البته همکاری در فروش برای رسیدن به درآمد خوب شروطی هم دارد که مثل دیگر روش‌های درآمدزایی طبیعی است و نمی‌توانید انتظار درآمد بالا از روز اول را داشته باشید.

هنگامی که همکاری در فروش به صورت آنلاین باشد نیاز دارید که بازدیدکنندگانی را برای سایت یا وبلاگ خود فراهم کنید، پس نیاز دارید که محتوای جذابی نیز در سایت داشته باشید. اگر فروشگاه اینترنتی دارید باید توضیحات محصول خوبی داشته باشید تا بازدیدکننده ترغیب شود روی لینک کلیک کند.

برای رسیدن به درآمد خوب از همکاری در فروش از همان روز اول تصمیمات سنجیده‌ای بگیرد. اولین تصمیم این است که می‌خواهید روی چه محصولاتی کار کنید، بهتر است که محصولات بسیار متفاوت از هم انتخاب نکنید چون جذب خریدار برای آنها دشوار خواهد بود. بهتر است که در یک دسته خاص کار کنید تا مشتریانی با نیازهای مشابه داشته باشید.

قبل از شروع همکاری با یک سیستم از کیفیت محصولات یا خدمات، پشتیبانی و نحوه ارسال کالا اطلاعاتی به دست آورید. اگرچه شما پورسانت خود را در هر صورت دریافت می‌کنید اما درست این است که با فروشندگانی یا تولیدکنندگانی کار کنید که با محصول یا خدمات بد، باعث بی‌اعتبار شدن سایت یا وبلاگ شما نشوند. خوشبختانه با یک بررسی کوچک خواهید دید که سایت‌های معتبری در این زمینه وجود دارند که می‌توانید با آنها همکاری خود را شروع کنید.

قبل از شروع از نوع تسویه‌حساب مطلع شوید. ببینید که این تسویه حساب بعد از چند فروش یا چه مبلغی است یا در چه بازه‌های زمانی است. البته بسیاری از سایت‌های همکاری در فروش، روش‌ها تسویه حساب را به روشنی در سایت توضیح داده‌اند.

در فروش از طریق آنلاین باید به یک نکته توجه کنید، در صورتی می‌توانید به فروش خوبی برسید که محصولات مرتبط با موضوع سایت شما و مخاطبانتان باشد. فرض کنیم فردی سایت یا وبلاگی در زمینه تناسب اندام دارد. مسلم است که محصولاتی هم که از طریق همکاری در فروش معرفی می‌کند باید دستگاه‌های لاغری و تناسب اندام باشد. انتخاب محصول یا خدمات مناسب، ارتباط مستقیمی با میزان درآمد در همکاری در فروش دارد.

یک روش دیگر برای فروش بیشتر این است که درباره برخی محصولات، مطالبی که جنبه اطلاع‌رسانی دارد منتشر کنید و لینک خرید را هم در آن قرار دهید. اگرچه شما یک محصول جهت خرید معرفی کرده‌اید اما به دلیل اینکه این محصول با نیازهای مخاطبان منطبق است و اطلاعات مفیدی در آن گنجانده شده، توسط افراد زیادی مطالعه و بر روی لینک خرید کلیک می‌شود.موفقیت-در-همکاری-در-فروش

در فضای آنلاین محتوا حرف اول را می‌زند. امروزه نباید انتطار داشت که با قرار دادن چند محصول در سایت به فروش حتی متوسطی رسید. باید مطالبی مرتبط با نوع محصولات در سایت منتشر کرد تا علاقمندان از طریق موتورهای جستجو به سایت جذب شوند. محتوای مفید و کاربردی یکی از روش‌های جلب اعتماد افراد در فضای آنلاین است پس به صورت جدی برای تولید محتوا برنامه داشته باشید.

فروش در فضای آنلاین به معنای این نیست که نیازی به کسب اطلاعات در زمینه فروش و بازاریابی ندارید. سعی کنید که به مرور دانش خود را در زمینه بازاریابی اینترنتی بالا ببرید تا افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

اما شاید فکر کنید که روش کار‌ سیستم‌های همکاری در فروش اصلا به چه شکلی است؟

شروع کار بسیار ساده و کوتاه است. شما در سایت ثبت‌نام می‌کنید. بعد از انتخاب هر محصول یک لینک‌ اختصاصی برای شما نشان داده‌ می‌شود که می‌توانید آن را در سایت خود قرار داده و کار را رسما شروع کنید. این لینک‌ تنها به شما تعلق دارد و هر محصولی که از طریق شما فروخته شود توسط این لینک مشخص می‌شود. شما در پنل خود در سایت فروشنده می‌توانید این لینک‌های اختصاصی و میزان فروش و درآمد خود را ببینید یا درخواست واریز وجه به حسابتان را داشته باشید.

برای فروش در فضای آنلاین از چه ابزارهایی می‌توان استفاده کرد؟

محدودیتی در این زمینه نیست اما معمولا داشتن یک وب‌سایت ساده چون تحت مدیریت شما است توصیه می‌شود اما نباید از دیگر ابزارهای فروش نیز غاقل ماند.

  • اینستاگرام
  • SMS
  • کانال‌های تلگرام
  • وبلاگ
  • واتس‌آپ
  • ایمیل

سیستم‌های همکاری در فروش، برای فروش چه محصولاتی امکان‌پذیر است؟

شاید در گذشته این روش تنها برای فروش محصولاتی که در فروشگاه‌های اینترنتی وجود داشتند امکان‌پذیر بود. اما امروزه به دلیل اینکه سیستم همکاری در فروش در رشد کسب و کارهای اینترنتی نقش زیادی دارد، هر نوع محصول یا خدماتی که متقاضی فروش آن باشید می‌توانید فروشنده‌ای برای آن در اینترنت پیدا کنید مثل:

  • فروش محصولات آموزشی
  • هاست و دامنه
  • فروش بلیط همایش و سمینار
  • فروش قالب و افزونه‌ها وردپرس

محصولات یا خدمات دانلودی مانند محصولات آموزشی به دلیل اینکه نیازی به ارسال ندارند و بعد از خرید سریعا در اختیار خریدار قرار می‌گیرد فروش بالایی دارند. در واقع خرید برای محصولات دانلودی، مرسوم‌تر از خرید به صورت حضوری شده است.

نتیجه‌گیری

افرادی زیادی از روش شراکت در سود فروش، درآمدهایی زیادی به دست می‌آورند. ابزار آنها تنها یک سایت یا فروشگاه است که برای آن محتوای خوبی تولید شده است.

اگر به فکر کسب درآمد از اینترنت هستید یکی از روش‌های پربازده، همکاری در فروش است. در این مطلب دیدیم که برای درآمدزایی از اینترنت نیازی ندارید که محصول یا خدمت خاصی را شخصا ارائه دهید می‌‌توانید تنها فروشنده آن باشید و بدون دردسر‌های تهیه و تولید، درآمد کسب کنید. شما تنها رابطه بین فروشنده و خریدار هستید.

منیع: مدیرآفرین

آیا مطلب را دوست داشتی؟

۵ / ۵. ۱

ادامه مطلب