کسب درآمد از طریق نوشتن (نویسندگی یک شغل پولساز و جذاب)

کسب-درآمد-از-طریق-نوشتن

شاید شما هم به نویسندگی علاقه دارید و به کسب درآمد از طریق نوشتن فکر می‌کنید. دوست دارید از علاقه و استعداد خود درآمد داشته باشید یا مجبور نباشید که تمام روز خود را صرف کار اداری برای حداقل درآمد کنید. دوست دارید زمان‌تان در اختیار خودتان باشد و حتی در منزل از نوشتن، پول خوبی به دست آورید.

اما هیچ‌گاه جرات نکرده‌اید که این کار را شروع کنید چون از درآمد آن مطمئن نیستید یا نمی‌دانید از کجا شروع کنید. برای شروع کار باید تصوراتی مثل موارد زیر که نویسندگی دارید را به دور بریزید، “با نوشتن امکان پولدار شدن وجود ندارد”، “نمی‌توانند به عنوان کاری ثابت و پردرآمد روی آن حساب کرد” یا “نوشتن باید در حد علاقه بماند و نمی‌تواند شغل به حساب بیاید”.

بله در گذشته شاید چنین تصوراتی تاحدودی درست بود اما با وجود اینترنت خیلی چیزها تغییر کرده است. با وجود اینترنت، نوشتن به یک کار پرتقاضا و پردرآمد تبدیل شده است. همه می‌خواهند با تولید محتوای بهتر، افراد بیشتری را به سمت سایت یا شبکه‌های اجتماعی جذب کنند.

اگر به کسب درآمد از طریق نوشتن فکر می‌کنید باید سریعا گام‌هایی برای عملی کردن قصد خود بردارید، چون به دلیل تقاضای بالای این حوزه، هر روز رقابت در آن بیشتر می‌شود. افرادی بیشتری تمایل دارند که با نوشتن از در فضای مجازی کسب درآمد کنند. افراد زیادی هم درآمدهای عجیب و میلیونی از این راه به دست آورده‌اند اما کسی تصور نمی‌کند از این راه بتوان چنین درآمدهایی داشت.

به همین دلیل، برنامه‌ای برای خود داشته باشید و هر روز بخوانید، بنویسید و کار کنید. از جایی شروع کنید، اولین سفارش‌ها را دریافت کنید، نه با هدف درآمدزایی بالا که به این مرحله نیز خواهید رسید، اما در ابتدا با هدف کسب تجربه و رزومه‌سازی.

خوشبختانه در کسب درآمد از طریق نوشتن دست شما بسیار باز است. اما چرا؟

چون می‌توانید در دریافت سفارش‌های مختلف یا نوع همکاری انتخاب‌های زیادی داشته باشید. انواع مختلف محتوا وجود دارد از مطلب سایت، کتاب، عکس‌نوشته یا صوت که می‌تواند برای شما سفارش‌های زیاد و متنوعی ایجاد کند.

علاوه بر این با توجه به شرایط خود می‌توانید به صورت تمام‌وقت در شرکتی به عنوان تولیدکننده محتوا، مشغول به کار شوید. در کنار آن نیز سفارش‌ تولیدمحتوا بگیرید.

همچنین می‌توانید به صورت فریلنسر، بدون محدودیت زمانی یا مکانی از هر جایی سفارش بگیرد و در منزل کار کنید و یک کسب و کار اینترنتی خانگی کوچک برای خود داشته باشید.

چگونه-با-نوشتن-پولدار-شویمحتی شاید بخواهید قدمی بیشتر بردارید و مجموعه‌ای برای سفارش محتوا داشته باشید که علاوه بر خودتان افراد دیگری نیز در آن به کار تولید انواع محتوا مشغول شوند. یا اگر در زمینه‌ای خاص مهارت دارید، وب‌سایتی در این زمینه بزنید و با محتوای خود آن را کامل کنید که به تدریج از طریق تبلیغات یا فروش برای شما درآمدزایی کند.

در کنار جذابیتی که در کار نوشتن است، این انعطاف‌پذیری در نحوه کار نیز آن را بسیار جالب‌توجه کرده است. اگرچه لازم است که همین ابتدا گفته شود منظور از نوشتن، تولید محتوای ارزشمند و جدید است. وگرنه آنچه که برخی سایت و صفحات با کپی مطالب دیگران انجام می‌دهند، عمل نوشتن به حساب نمی‌آید و تنها کپی‌کاری و به نوعی سرقتی ادبی است. البته گوگل نیز برای این کپی‌کاران پاداش خوبی در نظر گرفته و آنها را تا حد امکان در نتایج نادیده می‌گیرد. در ابتدا با نوشتن محتوای با کیفیت، مشتریانی همیشگی برای خود جذب کنید.

شاید فکر کنید که چرا امروزه، کسب و کارها این‌قدر به تولید محتوا گرایش پیدا کرده‌اند و هزینه زیادی بابت آن می‌کنند؟ چون به هیچ روشی دیگر بازاریابی نمی‌توان، مشتریان جدید و قدیمی  را به خود وفادار ساخت. شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌‌ها بدون محتوایی که در آنها است، هیچ ارزشی ندارند و نمی‌توانند کاربری جذب کنند.

علاوه بر این محتوا نسبت به تبلیغات و دیگر روش‌های بازاریابی، هزینه کمتری دارد اما اثرگذاری آن برای مدتی طولانی باقی می‌ماند.

برای اینکه بتوانید از نوشتن درآمد خوبی داشته باشید نیاز دارید که به یک تولیدکننده محتوای ناب تبدیل شوید نه کپی دسته دوم از مطالب دیگر سایت‌ها. همچنین برای شناخته شدن در هر کاری باید استمرار داشته باشید تا به مرور در این کار شناخته شوید. برای تبدیل شدن به یک کارشناس تولید محتوا باید مهارت‌های خود را در این کار هر روز ارتقاء دهید.

روش‌های کسب درآمد از نویسندگی

نوشتن کتاب: نوشتن کتاب‌های الکترونیکی طرفداران زیادی دارد. از طرف دیگر به سفارش نوشتن کتاب‌های چاپی هم برمی‌خورید. نوشتن کتاب تخصصی است که اعتبار شما را در تولید محتوا بالا می‌برد و مبلغ خوبی هم برای آن پرداخته می‌شود.

  • نوشتن مقالات سایت: بخش زیادی از کار تولید محتوا مربوط به مقالات سایت است. هر سایت برای اینکه رتبه خوبی در اینترنت کسب کند نیاز به محتوا دارد. بنابراین سایت‌ها برای کسب رتبه خوب، همیشه در حال تولید محتوای تازه هستند.
  • ساخت اینفوگرافی: اینفوگرافی ترکیب گرافیک و عکس است. اطلاعات مفید در قالب متن و عکس به خوبی نشان داده می‌شود. برای تولید اینفوگرافی نیاز به یادگیری گرافیک حرفه‌ای ندارید. بلکه با یادگیری ساده فتوشاپ می‌توانید اینفوگرافی‌های جذابی بسازید.
  • تولید محصولات آموزشی: با وجود اینترنت امروزه محصولات و دوره‌های آموزشی، گسترش زیادی کرده است. افراد زیادی به دلیل محدودیت زمانی یا مکانی امکان حضور در کلاس‌های حضوری را ندارند. بنابراین از این محصولات یا دوره‌های آموزشی غیرحضوری استقبال زیادی می‌شود.
  • تبلیغ‌نویسی و کپی‌رایتینگ: می‌تواند یک تخصص مجزا باشد یا آن را در کنار تولید محتوا انجام دهید. تولید محتوا یعنی مطالبی برای سایت یا شبکه‌های اجتماعی با قصد مطالعه و جلب رضایت کاربر تهیه کنید. تبلیغ‌نویسی عناوین و مطالب کوتاهی است که به قصد جلب توجه کاربران و فروش بیشتر صورت می‌گیرد.
  • وبلاگنویسی: لزومی ندارد که تمام زمان نوشتن و محتوای تولیدشده شما برای دیگران باشد. با یک سایت ساده و شروع نویسندگی در آن بعد از مدتی می‌توانید روی آن به عنوان یک منبع درآمد حساب کنید.

همان‌طور که می‌بینید روش‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق نوشتن وجود دارد. تنها باید در کار جدی باشید و زمان کافی برای گرفتن نتیجه لازم را بگذارید. البته می‌توانید از روش همزمان برای کسب درآمد استفاده کنید.

همان‌طور که اشاره شد لزومی ندارد که این نوشتن تنها برای دیگران باشد. می‌توانید با راه‌اندازی سایتی ساده، نویسندگی را در فضای مجازی شروع کنید. البته باید صبور باشید و برای جذب بازدیدکنندگان، تولید محتوای مستمر را در برنامه خود داشته باشید.
هدفمند باشید

برای اینکه در هر کاری سریع‌تر به درآمدزایی برسید باید روش به پول رسیدن را مشخص کنید. آیا می‌خواهید یک فریلنسر یا خودتان سایتی برای تولید محتوا داشته باشید. آیا می‌خواهید پاره‌وقت زمان بگذارید یا تمام‌وقت تا حداکثر درآمد را کسب کنید.

نکته بسیار مهم درباره کسب درآمد از طریق نوشتن

تصور کنید که فردی محصول خوبی تولید کرده است. این فرد به خیال اینکه محصول خوب، خود به خود شناخته می‌شود و به فروش بالا می‌رسد، منتظر می‌ماند تا سفارش‌ها زیاد شود. اما این اتفاق نمی‌افتد. این فرد برای اینکه محصول خود را بفروشد نیاز داشت تا به افراد زیادی از طریق بازاریابی و تبلیغات اطلاع‌رسانی کند که اصلا چنین محصولی وجود دارد.

داستان شما هم مثل این مثال است. حتی اگر قلم خوبی برای نوشتن داشته باشید، دلیل بر این نمی‌شود که درآمد خوبی داشته باشید. باید از طریق راه‌اندازی سایت، اینستاگرام و هر راه ارتباطی دیگر خود را به دیگران بشناسانید. همچنین باید زمانی را برای ارسال درخواست همکاری با شرکت‌هایی درخواست‌کننده نیروی محتوا، ارسال کنید. از زمان خود پول بسازید. باید کاری کنید که دیده شوید در غیر این صورت نباید انتظار درآمد بالایی داشته باشید.

برای اینکه از طریق نوشتن به درآمد خوبی برسید سه قدم را باید پیوسته بردارید:

۱) کاری کنید که دیده شوید: وبلاگی داشته باشید، در اینستاگرام فعال باشید، در سایت‌های فریلنسر عضو شوید، آگهی شرکت‌های نیروی استخدام‌کننده محتوا را بررسی کنید. تنها از این روش است که به‌تدریج کار‌های بیشتر با قیمت بالاتر دریافت می‌کنید.

۲) خوش‌قول باشید: هر کار را در زمان مشخص شده تحویل دهید. کارها را با برنامه‌ریزی پیش ببرید تا هیچ مشتری را از دست ندهید. هر تاخیر در کار، احساس بدی را در مشتری ایجاد می‌کند، به شکلی که حتی اگر کار خوبی هم تحویل دهید به اندازه کافی دیده نمی‌شود.

۳) خوش برخورد باشید: همه دوست دارند با افراد خوش‌برخورد و منعطف کار کنند. شما با انواع مشتری و شرکت‌ها روبرو می‌شوید و صادقانه این است که این افراد باعث ادامه کار شما در زمینه موردعلاقه‌تان می‌شوند. پس همیشه برخوردی خوب و معقولانه با مشتریان داشته باشید تا بتوانند روی شما حساب کنند.

در این دوره، مردم برای تخصص به دیگران پول می‌دهند و نوشتن و تولیدمحتوا، یک تخصص است. برای اینکه به پول خوبی برسید، قبل از آن باید به بهبود مهارت‌ها فکر کنید، آن زمان است که پول خود به خود از راه می‌رسد. زمانی را هر چند کوتاه، به خصوص در ابتدای کار برای مطالعه کتاب یا جستجو در فضای اینترنتی برای مطالب خوب یا بررسی محتوای سایت‌های پربازدید قرار دهید.

منبع: مدیرآفرین

آیا مطلب را دوست داشتی؟

۳.۲ / ۵. ۳۳

ادامه مطلب